treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
R/4405/ML - Portret młodej wieśniaczki. Ukazana en face. Postać ucięta na wysokości bioder. Twarz o melancholijnym wyrazie, miękko modelowane, regularne rysy. Duże oczy, wzrok skierowany w prawo, jasna karnacja, lekko zaróżowione policzki. Na czole biała przepaska, głowa okryta zawiązaną wokół szyi chustką w kolorze przytłumionej czerwieni z niebiesko - zielonym wzorem. Ubrana w obszerne ciemnobrązowe palto. Dziewczyna trzyma przed sobą dzban o zielono-brązowym brzuścu. U góry, w tle po lewej niewyraźne zarysy chaty, po prawej wiejska kapliczka przydrożna i sylwetka przechodzącej kobiety. Przedstawienie modelowane przez 
zagęszczenie miękko roztartych kresek. Kształty podkreślone delikatnym, czarnym konturem.

Dziewczyna z dzbanem

Axentowicz, Teodor

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1715/ML - Scena rodzajowa przedstawiająca dziewczynę i starca w otoczeniu  jesiennego krajobrazu. Starzec przedstawiony na tle pnia drzewa, w pozycji siedzącej, ujęty do wysokości kolan, 3/4 w prawo. Głowa pochylona do przodu, siwe włosy i broda. Twarz pokryta siecią zmarszczek, wychudzona, o zapadniętych policzkach. Ubrany w brązowy płaszcz, dłonie złożone, wsparte o laskę. Obok niego dziewczyna, prawym ramieniem oparta o  drzewo. Stojąca, głowa 3/4, lekko pochylona w prawo, tułów en face. Twarz o łagodnych rysach, wzrok skierowany ku górze, drobne wąskie usta. Na twarzy wyraz smutku. Ubrana w luźną, brązową sukmanę, na głowie związana z tyłu karminowa chustka z akcentami zieleni, błękitu i żółcieni na rogach. W tle zarysy bezlistnych drzew.
sygn. p.d.: T. axentowicz

Starzec i dziewczyna

Axentowicz, Teodor

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4368/ML - Pejzaż. Wycinek lasu widziany z perspektywy polany. Przedstawienie tworzą swobodne, 
nakładające się płaszczyzny kolorów, które wydobywają korony drzew. Po prawej rozłożysty świerk o ciemnozielonych gałęziach i szarobrązowym pniu. Wierzchołek ucięty przy górnej krawędzi. W dolnej partii pień przesłoniety zielonymi plamami krzewów. Przy lewej krawędzi fragment korony wysmukłego drzewa. Między nim a świerkiem przestrzeń pokryta oranżowo - ceglastymi plamami.  W dolnej partii pas polany w odcieniach zieleni, z akcentami błękitu, ceglastego oranżu i szarości.

Las

Fałat, Julian

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Martwa natura z kwiatami. Kompozycja w poziomym prostokącie z przedstawieniem czterech kwiatostanów irysów wraz z krótkimi fragmentami łodyg. Kwiaty ujęte w zbliżeniu,  symenrycznie zakomponowane na gładkiej płaszczyźnie zielonego tła.

Irysy

Wyczółkowski, Leon

XIX/XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Półpostaciowy portret młodej dziewczynki w układzie trois quarts. Twarz i wzrok są skierowane w prawą stronę. Brązowe włosy splecione w warkocz z czerwoną kokardą. Dziewczynka ubrana w elegancką, czerwoną sukienkę ze stójką, bufiastymi rękawami i białym koronkowym kołnierzem oraz mankietami. Tło neutralne, jednolite, w ciemno zielonym kolorze z odcieniem brązu.

Dziewczynka w czerwonej sukience

Wyspiański, Stanisław (1869-1907) (malarz)

1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1224/ML - Portret mężczyzny w popiersiu, lekko w lewo. Głowa przesunięta ku prawej krawędzi kompozycji. Twarz trójkątna o wyostrzonych rysach i krótkiej brodzie, poddana lekkiej deformacji, modelowana pospiesznymi kreskowaniami. Owal twarzy i zarys ramienia podkreślony pociągnięciami żółtego pastelu.

Portret Józefa Fedorowicza

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1225/ML - Portret mężczyzny w popiersiu, 3/4 w lewo. Głowa portretowanego przesunięta w prawo. Twarz o wysokim czole, szerokich, uniesionych do góry brwiach. Oczy migdałowate, nos długi, lekko garbaty, podbródek wydłużony. Modelunek twarzy wydobyty ekspresyjnymi cienkimi kreskowaniami z refleksami zieleni, błękitu i zieleni. Owal głowy podreślony smugami jasnego koloru

Portret Józefa Głogowskiego

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1223/ML - Portret mężczyzny. Ujęty w popiersiu, głowa 3/4 w lewo. Twarz szczupła, pociągła, o ostrych rysach. Czoło wysokie, wydłużony nos, głęboko osadzone oczy. Policzki zapadnięte, o wystających kościach, wąskie usta. Włosy z przedziałkiem, rozrzucone. Szyja i ramiona zasłonięte udrapowaną, czerwoną tkaniną. Obrys głowy wykonany zdecydowaną, mocną kreską, twarz modelowana światłocieniowo.

Portret Józefa Fedorowicza

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1929

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 43 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd